BMW Group Polska

BMW Group, reprezentująca marki BMW, MINI i Rolls-Royce, jest liderem rynku samochodów i motocykli premium na świecie. Posiada 28 zakładów produkcyjnych i montażowych w 13 krajach oraz międzynarodową sieć sprzedaży z przedstawicielstwami w ponad 140 państwach. W roku 2012 BMW Group sprzedała ponad 1,85 mln samochodów oraz ponad 117 000 motocykli na całym świecie. Także w Polsce BMW Group jest liderem segmentu premium.

Podstawą sukcesu biznesowego BMW Group jest orientacja na przyszłość oraz planowanie długofalowe. Kluczowym elementem strategii firmy jest zrównoważony rozwój traktowany jako inwestycja. BMW Group wyznacza standardy w zakresie zaawansowanej indywidualnej mobilności, a zrównoważona motoryzacja to cel, do którego dąży od dawna. W 1973 BMW Group jako pierwsza z firm w przemyśle motoryzacyjnym zatrudniła oficera środowiskowego. Obecnie opracowywaniem strategii na podstawie wyznaczonych celów zajmuje się rada ds. zrównoważonego rozwoju, w której skład wchodzą między innymi wszyscy członkowie zarządu. Zasady zrównoważonego rozwoju wdrażane są na każdym możliwym szczeblu, od zastosowania innowacyjnych materiałów i technologii, przez nowe koncepcje pojazdów czy wykorzystanie energii odnawialnej w procesie produkcji, aż po dbałość o środowisko pracy oraz społeczną odpowiedzialność biznesu.

Dzięki pakietowi technologicznemu EfficientDynamics możliwe stało się stałe obniżanie emisji CO2 oraz spalania. Od 1995 do 2012 roku poziom emisji CO2 w europejskiej flocie nowych samochodów BMW Group został zredukowany aż o 30%. Obecnie 34 modele BMW emitują do maksymalnie 120 g CO2/km, zaś 4 modele już poniżej 100 g/km. Pod koniec 2013 roku BMW wjeżdża na drogę bezemisyjnej mobilności pierwszym w pełni elektrycznym autem segmentu premium – BMW i3. To rewolucyjna i innowacyjna pod każdym względem koncepcja. Z kabiną pasażerską wykonaną z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz technologią BMW eDrive zaprojektowaną z myślą o bezemisyjnej jeździe, pierwszy seryjnie produkowany model marki BMW i ogłasza nową erę mobilności.  Charakterystycznym elementem marki BMW i jest ślad zrównoważonego rozwoju, który odznacza się na każdym etapie powstawania. Przykładowo włókna węglowe użyte w kabinie pasażerskiej wytwarzane są z wykorzystaniem energii pochodzącej wyłącznie z hydroelektrowni, zaś energia wymagana do stworzenia samochodów BMW i w fabryce BMW w Lipsku wytwarzana jest w 100 procentach przez specjalnie do tego celu zbudowane turbiny wiatrowe. BMW i3 oferuje klientom przełomowe możliwości doświadczania radości z jazdy, łączności z otoczeniem oraz ekologii na miejskich ulicach.

BMW Group jest uznawana jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. W rankingu Dow Jones Sustainability Index została uznana za lidera w przemyśle motoryzacyjnym już ósmy raz z rzędu i jest jedyną firmą motoryzacyjną, która znajdowała się w zestawieniu DJSI każdego roku od powstania indeksu w 1999 roku. BMW Group osiągnęła rekordowy wynik w zestawieniu Global 500 Ranking CDP, opublikowanym we wrześniu 2012 roku. Ze zdobytymi 99 na możliwych 100 punktów, BMW Group jest liderem w przemyśle i została wpisane na listę Carbon Disclosure Leadership Index (CDLI).